Har kastat in handduken nu

Frun fyller udda om några veckor och då ska vårt vardagsrummsprojekt vara slutfört. Problemet är att jag inte kommer att lyckas bli färdig i tid om allt ska bli som planerat och jag gör allt själv.

Vår kära skorsten har som bekant varit ett konstant orosmoment och bråkar med mig både på längden och tvären. Nu har jag beslutat att ge upp och istället kalla in det tunga gardet. Skorstensfirman kommer i morgon och tittar och lämnar förslag. De har tre veckors framförhållning så även om de tar tag i detta så är det ändå knapert med tiden.

Nu måste jag dessutom hitta någon som vill ta sig an det omöjliga uppdraget att hjälpa mig lyfta in kaminen från uthuset. Den är tung och otymplig och det är en liten trappa att hantera på vägen. Någon frivillig? 🙂

Kommentera

