Lämnade datorn på service – fick hårddisken full av djurporr – IDG.se

Lämnade datorn på service – fick hårddisken full av djurporr – IDG.se

Och vad lär man sig av detta: Själv är bäste dräng? 😉

Nej, allvarligt talat tycker jag detta är bedrövligt. Jag har själv jobbat inom distributörsledet för nätverk och kommunikation, och visst lånade man saker från lagret att prova med vid olika tillfälle.
Men samtidigt har ja haft mycket att göra med ÅF-ledet och några (inte alla) av dessa butiker har haft en ”något oseriös” hanteirng av hårdvaran. Jag har sett begagnade diskar formateras och återpackas som fabriksnya eller som i artikeln begagnad utrustning moteras vid garantirep.
Jag är inte förvånad över att sådant här händer.

Å andra sidan har man hört historier från livsmedelsbranschen också. Jag tror inte allt är skrönor, ingen rök utan eld.

2 Responses to Lämnade datorn på service – fick hårddisken full av djurporr – IDG.se

  1. znogge skriver:

    Det händer både det ena och det andra och alla branscher kan ha personer som ser mellan fingrarna på mycket! Nej, ingen rök utan eld brukar stämma mycket bra…
    Ha en bra kväll!

  2. Fixig skriver:

    Hej!
    Trevligt att du hittade till mig – välkommen!

Kommentera

