Phu vilken helg

Jag har suttit inlåst i en ishall som speaker/DJ hela helgen. 20 matcher på 1½ dygn! När jag kom hemm vid halv tolvtiden i lördags efter att ha kört 15 timmar i ett sträck med 5 minuters paus varannan timme var jag död. I ärlighetens namn ska jag nog erkänna att de sista matcherna inte blev helt bra heller. Jag missade avblåsningar och kommenterade med fel namn ett par gånger. Som om inte det var nog så var jag trots allt så uppskruvad att jag inte kunde somna.
Vid halv åtta-snåret på söndag morgon var det dax igen och följde samma upplägg fram till halv tre då finalen var klar och jag rev riggen. Resten av söndagen gick jag mest omkring som en zombie och gjorde ingen större nytta där hemma.
Vi invigde årets grillsässong igår (betydligt senare än vanligt grilloman som jag är). Dumt nog blev det en öl till grillen och en halv flaska vin till maten. I mitt tveksamma skick ”tog det ganska hårt” och jag känner mig direkt bakis idag. Inte alls på hugget och hjärnan maler mycket långsamt.

Nåväl, cup:en blev mycket uppskattad av alla gästande lag även om jag tycker lite synd om laget från göteborgsområdet som slutade sist med alla matcher förlorade. Det var även det lag jag oavsiktligt döpte om under en av lördagkvällens matcher. Sorry – menade inget illa. Temporary loss of brainfunction.

Nu måste jag försöka vara lite produktiv.

Ciao!

4 Responses to Phu vilken helg

  1. Ann Mysterie skriver:

    Oj, det där lät verkligen tufft.Förstår att den lilla avslutningen med vin och öl till grillningen tog dig hårt då 🙂

  2. Chrille skriver:

    Jotack. Det är ibland skrämmande hur mycket allmäntillståndet påverkar effekten av alkoholintaget. Det är lite lugnare här än jag räknade med. Ska nog försöka ta torsdagen ledig och ta igen ”en förlorad helg”. Jag såg ju i princip inte familjen på hela helgen, med undantag för när grabben var på is… Det var ju inte rikigt kvalitetstid söndag eftermiddag heller.

  3. pantheraleo skriver:

    Ja du, jag undrar ofta hur speakern vet vem som har bollen / pucken. Speciellt om det är ett lag från…va ska jag säga…Azerbadjan eller liknande…

  4. znogge skriver:

    Inte helt smärtfritt att besöka Tyskland heller;-))
    Ha en bra kvåäll!

Kommentera

