Dax att bege sig hemmåt

Det börjar dra ihop sig. Grabben ringde för någon timme sedan. Hans cykel hade kollapsat. Eller rättare sagt, han hade lyckats cykla och få in låset (spiralwire) i framhjulet. Han ville att jag skulle köra hem och hämta honom. Så blir det inte, men jag kommer att behöva hämta cykeln när han har sommarträning.

I morgon ska han ha PRAO – här hos mig. Hur kul blir det för honom. Jag har inget ”roligt” planerat utan bara rent skrivbordsarbete. Inget jag kan stuva runt med heller. Han får tråka sig igenom dagen och så kör vi väl hem lite tidigare i gengälld.

Nu ska jag hem till sjuklingen och ta hand om henne.
Ses!

2 Responses to Dax att bege sig hemmåt

  1. pruddelutt skriver:

    Tur att det bara är en dag då! Inte helt lätt att hitta PRAO-platser här heller…17 var i ett gatukök, det var en höjdare! 15 har gjort en vecka på sitt gamla dagis, till hösten väntar ytterligare en vecka. Och då blir det problem igen….Hon kan inte vara hos mig (tråkigt) eller sin pappa (tråkigt och inte OK säkerhetsmässigt).

  2. znogge skriver:

    Nej, det är verkligen inte lätt med PRAO-platser. Finns inte så mycket för dem att göa! Tyvärr
    Ha en bra dag!
    Kram

Kommentera

