Nästan måndag

Det var lite småsegt att ta sig ur bingen idag, lite måndagskänsla.
Solen skiner och det är en riktig sommardag ute. Kul för Znogge och andra som verkligen hoppats på det dagen till ära.I tisdags kväll lyckades jag med konststycket att inte se mig för hemma och därför sparka foten i en back och på något sätt skada ena lilltån.
Den är inte bruten (det har jag gjort tidigare vid under en motsvarande manöver så det vet jag hur det känns) men inte är den bra. Svullen, röd och smärtsam.

Gårdagen förflöt väl utan konstigheter. Det blev en den trädgårdsarbete och på kvällskanten tog vi hundar och barn och körde till stranden för en promenix. Grabben badade och vår lille svarta löpte amok. Han är ju 80% Njuffe och de är som bekant räddningshundar. Vattnet som i sig lockar enormt var dessvärre fylld av svanar som naturligtvis behövde räddas från att drunkna. Han blev skogstokig! Visst fick han gå i lite och bada, men vi vågade inte släppa honom med tanke på svanarna utan det fick bli med löplina. Han drog och slet och sprang runt. Den enda i familjen som kan hålla honom i det tillståndet är jag, och med min tå var det inte lätt…

På kvällen åt vi ute i trädgården. Typiskt svenskt dagen till ära – pizza och hamburgare 🙂

Nu får jag ta tag i dagens åtagande.

Ha de’

2 Responses to Nästan måndag

  1. pruddelutt skriver:

    Jag kände en 100%-ig Njuffe en gång som knappt klarade av att gå på promenad längs ån….trots att det inte var så många människor i ån att rädda….men jycken skulle i. Jämt!

Kommentera

