Strul

Ni minns kanske att jag tidigare beklagade mig över min skärm. Den ena pep så att jag fick spel och den andra ”reservskärmen” var rent suddig. Nu idag fick jag en ny, fin, platt, och med hyffsad upplösning. Naturligtvis skulle jag egentligen vilja ha en ännu större, men jag ska inte klaga.

Klaga kan jag dock göra på installationsförfarandet. Hur svårt är det att koppla in en skärm!?!
Att få liv i den var ingen men så fort jag skruvade upp upplösningen till max så slocknade den. Nu har jag uppdaterat varenda drivrutin i hela datorn och vänt och vridit på varenda parameter som går att justera. Plötsligt och helt utan att jag gjorde något, blinkade skärmen till och ändrade sig till det jag ville ha. Både magiskt (att den viste vad jag ville ha) och irriterande (att den skulle bråka så förtvivlat innan jag nådde dit).

Nu kan jag i lugn och ro sörpla i mig mitt kaffe och se hur det går för er andra.

2 Responses to Strul

  1. pantheraleo skriver:

    låter bekant. Lånade en bärbar för en månad sedan och det tog mig över en timme att få den ljusare. Hittade inte en knapp eller ikon som hade med det att göra. Till slut klickade jag på måfå och hittade det under E-Acer. Hur logiskt är det?

  2. ordalaget skriver:

    Ryser bara vid tanken på installerande och justerande av datorer…det SKA bara funka på en gång tycker jag!

Kommentera

