En summering av helgen

I fredags tog jag ledigt för att följa med grabben på hans skolavslutning. Det var hans sista på den skolan och i den klassen. Till höst börjar han på kunskapsskolan, något vi tror fungerar bättre med honom.
I fredags var det också min ena svägerskas 40-årsdag och det var tur att vi inte hade några studenter att fira för då hade det kolliderat. I min frus släkt sägs det att vädret på ens födelsedag återspeglar hur man varit det gångna året. Som ni redan läst så var det väl lite si och så med det. När vi kommenterade detta kontrade hon blixtsnabbt (men skämtsamt) med att på grabbens förra födelsedag hade vi det värsta regnoväder som staden drabbats av sedan 33 år tillbaka. Smaka på den ni! Kvällen blev för övrigt lika trevlig som en 40-års-fest bör.

I lördags kände jag mig lite seg. Detta berodde inte på att det var dagen efter kvällen före utan jag var helt enkelt bara lite off. Vi hade lunchfika med mormor, farmor och farfar för att fira av äldsta dottern som gick ut nian med mycket trevliga betyg. Resten av dagen gick främst åt till att röja i vårt ”andra kök”. Det används inte som kök utan snarare som skrotupplag, något som inte funkar i realiteten. Det var lite lönt att göra något ute för regnet vräkte ner i stort sett hela dagen. Först framåt kvällen blev det uppehåll och en uppklarnade himmel uppdagades.

Idag skulle vi som bekant åkt till Helsingborg på en dagstripp. Vi ställde in den redan igår då det lovats en kopia på lördagens väder, men när vi steg upp i morse sken solen på en klarblå himmel.
Vi beslöt i stället att köra till Malmö och avverka Skopunkten då tjejerna behövde utöka sitt skoförråd. Det var tänkt att bli en trevlig grej, men i stället ballade yngsta tösen ur nät hon inte fick vad hon ville och vi beslöt resolut att bryta och åka hem. Skorna blev förvisso köpta, men det blev inga ytterligare utsvävningar. Dagen har annars fortsatt i sommarens tecken och efter en grillad flintastek, hundpromenader och TV så sitter jag nu här och skriver av mig.

Egentligen har jag tvättmaskinsjour och väntar bara på att den ska bli klar så att också jag kan gå och lägga mig. Till dess tänker jag se efter hur era andras helger har artat sig.

God natt på er!

Kommentera

