Larmet gick

På väg till jobb idag slog brandbilen följe. Den låg bakom mig med blåljusen på men utan ansatts till att köra fortare än 50. Det visade sig att vi hade samma slutdestination för när jag parkerade bilen ställde sig brandbilen vid ingången. Tydligen hade larmet gått på plan 11 och trapphuset var fullt med folk som fick ta en ofrivillig morgonpaus.
Receptionen serverade kaffe som tidsfördriv och stämningen var faktiskt ganska gemytlig.
Det som dock var något anmärkningsvärt var att larmet inte gick på vårt våningsplan. Att mina kollegor stod där berodde på att någon ringt upp till dem och undrat var de tog vägen! Min första tanke var att larmet hade gått på de närbelägna planen och att man avvaktat med att lösa hela huset, men tydligen hade alla plan utom 2 löst ut. Illa! När körde de brandprov senast!?!

För övrigt är det uppehåll men blåsigt idag. Det blåste riktigt mycket i gårkväll och regnet öste ner. Fullständigt vräkte.
Vi passade på med att fortsätta vår påbörjade vindsröjning som hittills bara nått alla kartonger med kläder som står överallt och som ska sorteras och skänkas. När det var uppehåll en stund i går lässte jag bilen full med kassar och körde iväg för att slänga dessa i en UFF-kontainer. Trodde jag ja! Dels hittade jag inte en enda sådan i hela stan (var har dessa tagit vägen?) och dels kom regnet igen. Så egentligen är jag rätt nöjd med att jag slapp gå ur bilen och slänga dem för jag hade blivit dyblöt!

Nu ska jag hämta mer kaffe och sen titta in till er andra.

Ha en bra dag alla!

2 Responses to Larmet gick

  1. znogge skriver:

    En annorlunda början på dagen med andra ord. Hoppas resten förlöper planenligt!
    Hoppas kaffet smakade bra!

  2. pruddelutt skriver:

    Vi hade brandövning och alla sprang ut – utom min lilla grupp. Det visade sig att efter viss ombyggnation hade vårt larm hamnat bakom en stängd dörr i ett förråd. Vi hörde alltså inget alls! Tur att det bara var övning….larmet flyttades ut dagen efter.

Kommentera

