Trött men pigg

Hur går det ihop? Inte vet jag, men så är det i alla fall. Jag kom i säng lite för sent igår igen. Väl där hade jag åter svårt för att somna men låg inte och kämpade lika länge som natten till igår. Å andra sidan har grabben varit uppe en 5-6 gånger och mått illa. Han kräktes aldrig men vankade runt ändå varför även jag tassat i och ur sängen regelbundet.
Trots detta är jag inte trött idag, obegripligt men både sant och skönt.Blog Surfer verkar fungera idag igen. Det är också skönt för det var lite hackat och malet med bloggläsandet igår, det är ju ett ytterst smidigt sätt hålla sig uppdaterad på sina favoritbloggar.

På dagens schema står samma sak som för gårdagen: Fullt ös för att slutföra allt som ska slutföras inför semestern. Egentligen såg det ganska bra ut fram tills igår. Jag låg bra i fas och kunde lugnt ta del för del och ändå ta det lite lugnt. Men då kom en kollega och smulade mina softa planer. Han ska gå på samma dag som jag men hade räknat ut att när han går var det arbete kvar på omkring 90 timmar i projektet. Så istället för att pilla navelludd mina sista dagar före semestern kör vi båda så det ryker och hoppas bli klara med bådas projekt så han slipper jobba på semestern.

Så som sagt, nu är det dags att köra så det ryker!
Ciao!

One Response to Trött men pigg

  1. znogge skriver:

    Lycka till men stressa inte för mycket. Semesterna ska man påbörja hyfsat utvilad och inte som ett vrak!
    Ha en bra dag!

Kommentera

