En händelserik helg

Måndag morgon.
Ett år äldre och ett år visare 😉

Efter frukost på sängen med blommor och sång övergick lördagen till att fixa en massa kring kvällens fest. ”Markpersonalen” var ju lite handikappad och grisen fick ligga i lite extra för att ro skutan i hamn. Visst har det blivit bättre med hennes händer och arm, men hon är ju inte på långa vägar återställd.

Festen blev mycket lyckad och alla hade mycket trevligt. Min morfar som fyller 90 på fredag somnade i soffan med min brorsdotter Nicole 7 veckor. Äldst och yngst däckade först 🙂

Gårdagen gick i ett huj. Jag höll ett väldigt tempo för att inte hinna känna efter hur gammal jag blivit. Diska, städa, dona med plankor till staketet som ännu inte är helt färdigställt, promenad på stranden med badande hundar, hjälpa 14 och 16 att byta skrivbord (fråga inte…) och lite så. Vid 9-snåret stupade jag i soffan.

I morse blev det uppstigning onödigt tidigt då frugan skulle på återbesök på hudmottagningen på MAS 7.30.

Nu måste jag ta tag i dagens göromål.

Hej så länge!

3 Responses to En händelserik helg

  1. annmysterie skriver:

    Stor GRATTIS på födelsedagen då!!!Hoppas du får en kanondag.Kul att du hade en trevlig fest 🙂
    *stor kram*

  2. znogge skriver:

    Kul att festen blev lyckad och att grisen i alla fall höll sig vaken! Bra att din fru har blivit lite bättre och att det går på rätt håll.
    Kram!

Kommentera

