Dum dummare

 Vi har som bekant en födelsedag i familjen idag igen. (Det duggar tätt, inte bara utomhus)

Eftersom en födelsedag innebär extra aktivitet på morgonkvisten så får man också stiga upp lite tidigare än vanligt för att hinna med allt. I gårkväll kommenterade frun därför att hon ställt klockan tidigare för att allt skulle hinnas med. Jag satte därför min ytterligare 10 min tidigare för att vara ”ur vägen” för henne. 5.25 pep det till bredvid mig och jag tassade upp och klädde på mig. Jag var dödligt trött, men det var bara att gilla läget. Jag smög in i sovrummet för att hämta två sovande hundar men samtidigt som dessa vaknar slår även frun upp sina blå.
– Vad håller du på med?
–  Jag ska gå ut med hundarna, konstaterar jag självklart.
NU!?! undrar hon förvånat.
– Ja, du skulle ju sätta din klocka på 5.35 för att vi skulle hinna med… men varför är du inte uppe ännu?
– Därför att jag skulle sätta klockan på 6.15! Var fick du 5.35 ifrån!?!

Tja, jag var trött som ett ålderdomshem, men väl uppe och påklädd. Det var inte lönt att gå och lägga sig igen, så det var lika bra att gå ut och ta en rejäl långrunda med hundarna.

3 Responses to Dum dummare

  1. Märtagreta skriver:

    September är födelsedagsmånad i min släkt också, och maj, det är konstigt hur det kan bli så ihopklumpat i en och samma släkt.
    Ha en bra dag!

  2. znogge skriver:

    Hos oss har vi födelsedagarna på vårkanten! Tur ni har hundar för de hänger alltid med ut i såväl vått som torrt!
    Ha en bra dag!

  3. pruddelutt skriver:

    Ja det kan vara lite svettigt ibland – vi har tre av fyra i familjen inom tio dagar. Fantasilöst….:-)

Kommentera

