En bankrånare går lös

Ja så kändes det för mig på lunchen.Grabben köpte som bekant en elgitarr för en tid sedan och har nu kommit med på musikskolan. Det innebär att han måste släpa guran med sig på cykel dit en gång i veckan. Följaktligen behövdes en gigbag införskaffas tämligen omgående vilket jag ordnade på lunchen.
Märkligt, när jag själv som ungdom spatserade runt på gator och torg på det viset var det inget konstigt med det. Nu kunde jag inte låta bli att tänka på någon gammal gangsterfilm där någon drar fram en kulspruta ur fiolfodralet.

Nu är jag helskinnad tillbaka på kontoret och ingen blev skottskadad på vägen 🙂

2 Responses to En bankrånare går lös

  1. pruddelutt skriver:

    Ja jag är glad att mina barn inte spelar fiol 🙂

  2. znogge skriver:

    Du såg säkert snäll och fredlig ut när du gick där med gitarren!

Kommentera

