Sommarkatt

Hemma hos oss ligger nu en kattunge på ungefär 4 månader och spinner.
Han/hon (vi vet inte ännu) kom till oss i går eftermiddag som en nödlösning efter att ha räddats från ett sommarstugeområde där han/hon strukit omkring några veckor.
En kollega till min fru har haft den under uppsikt de senaste veckorna och sett den magra och söka kontakt. Tyvärr skar det sig hemma hos dom så vi axlade ansvaret i stället.

Vi har dock inte några planer på att behålla denne stackare för egen del. Jag ska ut till veterinären och kolla så att den mot förmodan inte är chipmärkt men antagligen står vi inför det digra arbetet att försöka hitta ett nytt hem.

Han/hon är svart med vita inslag, lite mager och loppig men för övrigt i fin form.

Ps.Det är ingen som bor i rätt halva av landet och som är seriöst intresserad av en katt?

Andra bloggar om: , ,

Uppdatering 071021: Vi har hittat ett nytt hem till katten. Ett ”riktigt” hem.

8 Responses to Sommarkatt

  1. Miss Jurist skriver:

    Hur kan folk överge djur? Jag har aldrig förstått det, och kommer inte göra heller. Det är avskyvärt! Djuren är kännande och medvetna individer, som man har ansvar för. Tack och lov att det finns människor som du och din hustru! Hade jag bara haft möjlighet hade jag mer än gärna erbjudit mig att ta hand om katten. Men jag är övertygad om att ni kommer hitta ett tryggt, kärleksfullt hem om ni inte har möjlighet att behålla kissen själva!

  2. annmysterie skriver:

    Vad gulligt av er att ta hand om katten ett tag.det är inte alla som skulle göra det.Risken är väl att veckorna går och rätt som det är så är den en fullfjädrad medlem av familjen 😉

  3. Tankspridd skriver:

    Mmm, jag är lite rädd för det…

  4. pruddelutt skriver:

    Stackars lille kisse…hur knäppa kan människor bli???? Hoppas att det löser sig på bästa sätt – blir nästan lite sugen på katt igen, så detär bäst att jag sger ”nej tack” snabbt som bara den. 🙂

  5. Tankspridd skriver:

    Inte då! Jag kan komma upp med den. Vad sägs om till eftermiddasfikat på lördag, passar det? Då ingår låda, sand och överbliven mat också.

  6. pruddelutt skriver:

    Näe…tror inte det, trots det generösa erbjudandet 🙂 Ska bara se till att Kärleken inte hittar till din blogg…..

  7. […] – del 2 I går fick vår lille sommarkatt ett nytt hem. Inte ett “djurensvännerhem” utan ett riktigt […]

  8. […] Vårhunden Jaha, då har familjen varit i farten igen för de utsatta djuren. […]

Kommentera

