The Lista

På uppmaning av Ann hänger jag här ut lite mer om mig själv:

4 saker du har behov av: (utan inbördes ordning)
Närhet
Ensamhet
Musik
Datorn

Vad skulle du vara för insekt om du fick välja?
Jag vet inte, jag har svårt att identifiera mig som insekt…

Vad tycker du om otrohet?
Ett enormt svek. Är kanske också en måttstock för hur älskad man är i ett förhållande. Egoistiskt. (Hur många svar finns på denna frågan? Allt är ju bara olika ord för samma sak.)

Vilket djur skulle du vilja ha om du fick välja?
Har hundar, är rätt nöjd med det.

Vad skulle du helst vilja ha eller vara just nu?
Just nu känner jag mig ganska omotiverad vid mitt skrivbord. Rätt trött också. Just nu känns sängläge ganska lockande. Kanske i kombination med nr 1 i behovslistan 🙂

Vad är du född i för stjärntecken?
*host host* Jungfru *harkel* (det enda stjärntecken som odelat associeras med kvinna…)

Har du varit kär i någon kompis pojk/flickvän?
Nix

Har du eller utövar du någon sport?
Nix – vildmarksaktiviteter klassas väl inte som sport?

Tror du på gud?
Nope. Jag ser mig som kristen, d.v.s. jag står för de kristna värderingarna, men någon Gud har aldrig pockat på min uppmärksamhet.

Om du var man /kvinna för en dag vad skulle du göra då?
Snabbt som attan skriva  boken ”Kvinnlig logik – for Dummies” 🙂

Har du prövat något tyngre än alkohol?
Vad har godis för densitet?

Vilken högtidsdag gillar du mest?
Min födelsedag. Visst gillar jag julen och de andra högtiderna också, men stressen runt omkring tar lite udden av det. Men födelsedagen är oftast lugn och man blir ompysslad hela dagen.

Är du morgon- eller kvällsmänniska?
På kvällen funkar jag bäst. På morgonen funkar jag inte alls…

Vilken är din ”position” i syskonskaran?
Sorebror

Hur mår du just nu?
Rent allmänt mår jag bra, men visst är jag trött, orolig för barnens skolgång och fruns evighetsproblem som aldrig blir bra och som beskrivets tidigare. Typisk make och förälder mao.

Vilka vill du veta mer om?
Znogge, Lejonet, Lilla blå, catrins, Pruddelutt

2 Responses to The Lista

  1. ordalaget skriver:

    Ännu en som hakat på listan…alltid lika kul läsning! Ha det gott!

  2. pantheraleo skriver:

    den här missade jag! jungfru, det var roligt! haha…

Kommentera

