Dålig reklam

Vi satt i helgen och diskuterade reklamen i TV och hur skiftande kvalitet den håller.Visst är det så att man anpassar sin marknadsföring till den målgrupp man vänder sig till och att ungdomar attraheras av andra saker än vi vuxna, men i vissa fall upplever vi att reklamen får omvänd effekt. En riktigt dålig reklam får oss att känna att ”där skulle vi aldrig handla”.

Exempel på detta är Halebop där vi upplever den grafiska profilen som direkt motbjudande.
I andra sammanhang börjar man fundera på om man är riktigt funtad då man helt enkelt inte förstår reklamen. Vad är meningen med korna i Tele2:s bredbandsreklam?
Eller vad är det för små fula varelser som jagar kvinnan i bilreklamen som jag inte mins märket på. Vad vill de ha sagt med reklamen?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 Responses to Dålig reklam

  1. arielleman skriver:

    Halebop går väl an, de har ju i alla fall roliga repliker ibland tex. den där med sim-kortet, men Parlino.
    Uuurrkk!! Jag mår verkligen fysiskt illa när jag ser den reklamen.

  2. […] inte flytvästen! För en tid sedan hade jag ett inlägg om vad jag anser är dålig reklam. Detta inlägg genererar så gott som dagligen träffar här från sökmotorer. Jag kan iofs inte […]

Kommentera

