Warning! System resourses are low!

Efter en blåsig lördag som mest användes till fortsatt vindsröjning och därför inte blev så lugn som planerat sken solen på en klarblå himmel i söndags. Även söndagen gick i vindsröjningesn tecken.

Vi gick en riktigt långrunda med hundarna i går och vädret var härligt. Under den sena kvällsrundan var det helt stjärnklart och det borgade för en kall natt. Hur det var i morse vet jag inte, jag var inte vaken under morgonrundan och noterade bara frost på biltaket.

Nu hänger ett tungt molntäcke över Malmö och både Kronprinsen och Turning Torso försvinner spökligt upp i det gråvita täcket. Vad som hände med gårdagens fina väder vet jag inte men det blev inte kvar.

Idag är jag inte menalt närvarande. Jag brukar ha vaknat till vid förmiddagsfikat vid halvtiotiden, men inte idag. Helt oengagerad och frånvarande pillar jag med det som förväntas av mig men det är inte mer än knappt styrfart.

Just nu i skrivande stund försöker solen faktiskt bryta igenom och jag hoppas innerligt att den lyckas och att den då också får igång mig igen. Jag känner mig som en virussmuttad 386:a 😦

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 Responses to Warning! System resourses are low!

  1. znogge skriver:

    När jag var ute med Herr Hund var det härlig klar luft och frostigt. Men en stund senare kom dimman… Usch, ja! Vilken vinter… Men ha en bra dag i alla fall!

  2. pruddelutt skriver:

    Låter som ett typiskt fall av måndagshåglöshet…hoppas att det ger med sig snart. Det kanske redan har gjort det?

  3. pantheraleo skriver:

    låter bekant detta. jag tror alla behöver en rejäl dos solljus för att få upp nivån i batterierna!

Kommentera

