Risker man inte törs ta…

Ett norskt par åkte på semester till Jerusalem. Det tråkiga inträffade, att hustrun hastigt avled. Mannen måste ju klara upp detta och gick till en begravningsentreprenör i staden.Denne sade:
-”Jag kan ordna en begravning här för 150 dollar. Vill du sända hem kistan kostar det 5000 dollar.”
Mannen funderade ett slag och sade:
-”Jag tar hemsändning”.
-”Jamen ska du verkligen det”, frågade begravningsentreprenören, ”när det kostar 5000 och du kan få en begravning här för 150?”
-”Jo”, svarade mannen, ”jag kommer att tänka på att för 2000 år sedan dog en man här i Jerusalem. Han begravdes här och på tredje dagen uppstod han från de döda, och den risken vill jag inte ta…”

2 Responses to Risker man inte törs ta…

  1. akson skriver:

    Den var bra!! 😀

  2. Korpen skriver:

    Och jag som trodde att jag hade hört dem alla… Ja, Norgehistorier alltså.
    Hahaha, den där var bra…

Kommentera

