Måla, spika, skruva

Helgen har gått i ett rasande tempo.Svärmor på middag i fredags.

Då 14 snart ska konfirmeras står det en del på att-göra-listan vad gäller att slutföra gamla småsaker efter diverse renoveringar plus att frun passat på att fylla på med lite nytt. Lite lister skulle målas så hundarna deponerades till svärmor vid lunchtid och fick bo där över natten.

Vi klämde in ett 25årskalas hos min kusin på kvällen innan jag ganska trött drog mig till sängs utan att kunna sova…

Söndagen fortsatte i målandets tecken.
16 som fick sitt rum ordentligt vidgjort för 7 år sedan fick äntligen en list mellan sitt golv och korridoren… Som tack fick jag kommentaren ”tänk att det ska till en konfirmation för att jag skulle få den på plats…”. Hmm

Nu är det måndag och det är bara att kasta sig över veckans uppgifter.

Ha det gött alla!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 Responses to Måla, spika, skruva

  1. Märtagreta skriver:

    Renoveringar har en tendens att gå i cirkel, när man är klar är det bara att börja om från punkt ett, då åren hunnit gå. Här ska i morgon sågas plank så att vi får nytt fint golv på övervåningen nästa vinter, sen hoppas jag köket står på tur, jag är så innerligt less på färgsättningen där, det var nyrenoverat när jag flyttade hit för tio år sen.
    Ha en bra måndag!

  2. znogge skriver:

    Full rulle förstår jag! Ja, det där med renoveringar tar sin lilla tid!
    Ha det så bra i dag!

  3. Tankspridd skriver:

    Jo, det är alltid något som behöver göras.
    Vi har också ett kök som står på tur, men det ska göras om till arbetsrum. KÖKET fixades när vi flyttade hit för 8 år sedan så det får vänta många år till.

Kommentera

