Dåligt samvete

Nu ska jag åtgärda mitt dåliga samvete x2.Det är ganska hektiskt just nu med mycket att stå i både hemma och på jobbet. Tid för bloggande har fått stryka på foten och har mest bestått av seriestrippar. Nu har jag faktiskt en timmes dötid som jag till 100% tillägnar bloggen.

Det känns både bra och skrämmande på samma gång. Bra naturligtvis att kunna spendera lite tid här igen, men skrämmande att man drar på sig dåligt samvete när man inte är här. Jag hörde ett program på radion för en tid sedan om att ungdomar är betydligt mer stressade idag än förr och mycket beskylldes mobiler och Internet för. Och nog ligger det något i det. Man känner sig på något sätt manad att svara på elektroniska meddelanden med detsamma och inte vänta tills senare. Inte för sin egen skull utan för andras. Samma sak kanske det är med bloggen.

Ett annat samvete som ska bedövas ikväll är något som jag tror det var Haraldsdotter som tog upp för en tid sedan. Kontakt med f.d. arbetskamrater. Vi är ett gäng som idag är spridda med vinden men som en gång utgjorde en liten avdelning. Vi försöker hålla kontakten och träffas ibland, men det blir i bästa fall en gång om året. Vissa oftare än andra men alla samtidigt blir mera sällan. Det som irriterar mig mest är att det alltid är samma person som tar initiativet och tar oss andra i kragen, samordnar dagar och bokar bort. Denna gången tänkte jag föregå honom, men som vanligt kom en massa emellan och det slutade med att det kom en ”kallelse” från honom i alla fall.
Ikväll blir det dock av. Det är över ett år sedan senast och det ska bli kul att ses igen. Vi var ett mycket sammansvetsat gäng som trivdes ypperligt ihopa. En inledande öl på en lokal pub för senare avfärd till en liten trevlig spansk restaurang. (Har du inte varit där Ingela så prova, det är promenixavstånd dit.)

Nu blir jag upphämtad om en stund så det är dags att packa ihopa.

Ha det gött alla!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 Responses to Dåligt samvete

  1. pruddelutt skriver:

    Jo visst kan man förstå att ungarna blir stressade!

  2. Haraldsdotter skriver:

    Det var min stamkrog ett tag, men allt blir ju en vana till slut. Vi går dit då och då… Mysigt ställe och värt att rekommendera.

Kommentera

