Radion har aldrig fel… (April, April)

God morgon alla!
1 April, datumet då man är på sin vakt hela dagen. Har ni blivit lurade ännu?Jag fick till en lysande practical joke mot min fru i morse.
Hon är en inbiten P4-lyssnare medan jag föredrar P3 eller reklamkanalerna ibland toppat med P1 (en udda mix, jag vet). Hon vet att jag avskyr att radion i köket spelar P4 och framför allt ogillar jag det på morgonen. Men så är det och jag accepterar det under tyst protest.

I morse var det en annorlunda P4 som spelades i vår radio. Musiken var udda, jinglarna var skumt placerade, förmiddagens program gick redan på morgonen och nyheterna kom inte på heltimme…

I själva verket var det inte P4 vi lyssnade på. Det var en inspelad, sönderklippt och ommixad P4 jag skruvat ihop i studion förra veckan. Men den körandes i MP3:n som i sin tur var ansluten i en liten FM-sändare så fick jag radion att spela upp mitt alster.

Gång på gång kommenterade min fru att de var helt förvirrade i radiostudion och att inget stämde. Strax innan jag ska åka hemifrån, när frun sitter kvar med tidningen vid bordet och jag plockar in i diskmaskinen så ringer Tankspridd in till radion, har en dialog med programledaren och önskar min fru en trevlig 1:a April.

reagerar hon. Med total förvirring. Kortslutning. Att jag inte ringde in var ju självklart, att allt inte stod rätt till var också självklart, men vad som var fel fick hon inte till.

Hade vi lyssnat till CD eller annat hade hon fällt mig omedelbart men det var ju faktiskt vår köksradio som konstrade… och radion kan man ju inte påverka så radion har aldrig fel…

Jag tycker att denna är värd 2 poäng…

Tankspridd vs. Frun: 2-0

Har ni lurats eller blivit lurade idag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 Responses to Radion har aldrig fel… (April, April)

  1. znogge skriver:

    Men detta var ju ett högklasigt skämt verkligen!
    Men hämnden är ljuv så…
    Se upp!

  2. Tankspridd skriver:

    Mmm, jag är rädd för det.
    Jag känner mig som Inspektor Clouseau här han ska komma hem, något hemskt väntar runt hörnet…

  3. pruddelutt skriver:

    Det var en riktig höjdare!!!!

  4. annmysterie skriver:

    ha ha ha, det var riktigt bra :-))) Förstår att en förvirring uppstod..hon måste verkligen känt sig grundlurad efteråt :-))

  5. Tankspridd skriver:

    Jepp! Men det kom ingen veredgällning på kvällen, men jag var på min vakt…

Kommentera

