Skilsmässan ett faktum

Läste en artikel om en gräsklippare som skulle delta i jakten på mördarsniglar.

I artikeln stod också följande: ” Trädgårdsjournalisten och författaren Kerstin Engstrand anser dock att den bästa metoden är att plocka sniglarna levande och sedan låta dem tillbringa en natt i frysboxen.”

Det var ju ett spännande uttalande från en kvinna. Jag säger bara att om jag skulle stoppat en snigel i frysen så spelar det ingen roll hur välförpackad den varit, skilsmässan skulle vara ett faktum!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 Responses to Skilsmässan ett faktum

  1. znogge skriver:

    Då får du ta till andra metoder om ni blir invaderade! Hos oss finns det inte så många, i alla fall inte i vårt område!

  2. ordalaget skriver:

    jag gillar sniglar i vitlök…fast jag brukar inte plocka dem själv. Kram på dej!

  3. Ja, visst är det spännande med mördarsniglar!
    Vad har/hade du egentligen i frysen?
    Hälsningar
    Kerstin E

  4. pruddelutt skriver:

    Nej taack – inga sniglar i frysboxen! Jag föredrar att lägga eländet i en plastburk med saltvatten och så lägga en sten på locket. Det blir inget kvar då – och jag tror INTE att det beror på att de smiter ut….

  5. Kersti skriver:

    Jag vill inte ha mördarsniglar i frysen. Däremot gärna en vinbergssnäcka på tallriken med mycket smör och vitlök.

Kommentera

