Ännu en dag till ända

Så har även denna dag börjat masa sig till sitt slut. Så särskilt produktiv eller informerade har den inte varit men jag hoppas mer på morgondagen.

I morgon har vi två möten med BUP. Dels en som var planerat sedan tidigare där skolan ska informeras om 14:s båda handikapp och där konkreta planer ska stakas ut för hur hennes skolgång kan anpassas och vilken hjälp de ska komma med. En klar finess är att rektorn ska delta så det går inte att komma med argument som att vi får se vad denne går med på i efterhand.

Senare på eftermiddagen har vi ytterligare ett möte som bara ska behandla hennes självmordsförsök i lördags. Det är ett startmöte där de ska försöka få grepp över hennes tillstånd och förhoppningsvis lägga upp en handlingsplan. Vi får se.

Vi var ute i stallet en vända ikväll, åter igen mot doktorns inrådan. Det är lite moment 22 över det hela. Stallet har ju alltid varit hennes andhål och hon behöver det, samtidigt som det också varit en av de ”belastningar” som sannolikt är en av pusselbitarna till problemet. Det blev en kompromiss. Hon fick vara med på sin lektion men inte mer och med mig närvarande hela tiden. Hon var faktiskt mycket avslappnad där och inte lika sur som hon är hemma. Vi ska ta upp det med psykologen i morgon och se hur vi kan hitta en lämplig balans. Utan stallet kraschar hon helt, men det får inte bestå av någon negativ stress heller.

Personalen där ute verkade inte helt på min linje om vilka problem som finns eller vem som är del till dem.

Nu ska jag gå och lägga mig och sen får vi se hur morgondagen blir.

God natt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 Responses to Ännu en dag till ända

  1. znogge skriver:

    Skönt att det har börjar hända saker runt omkring er dotter så att man tar itu med problemen direkt.
    Kramar till er!

  2. Tankspridd skriver:

    Ja, jag hoppas verkligen att det blir bra och konkreta möte idag.
    Lite orolig är jag för jag litar inte helt på ”systemet” men det är bara att hålla tummarna.

  3. pruddelutt skriver:

    Bra att alla berörda parter är på plats, det ökar ju oddsen för att ni ska komma någonstans rejält!
    Hoppas att det blev lite sömn natten som gick också.
    Skickar ett massa mentalt stöd till dagens övningar!!

  4. znogge skriver:

    Nej, lita på systemet ska man inte göra helt och hållet men det är bra att alla finns på plats, även rektorn!

  5. Camilla skriver:

    Jag hoppas allt blir bra 🙂

Kommentera

