Glöm inte flytvästen!

För en tid sedan hade jag ett inlägg om vad jag anser är dålig reklam. Detta inlägg genererar så gott som dagligen träffar här från sökmotorer. Jag kan iofs inte låta bli att fundera på varför någon söker på nätet över dålig reklam, men det kanske är reklammakare eller studenter/elever som pluggar i ämnet.

Nåväl, nu tänkte jag kompensera mina dåliga vibbar med bra reklam.
Jag tycker om humor och har med glädje konstaterat att jag de senaste dagarna fått en dos under de annars något frustrerande reklamavbrotten i TV.

Toyotas reklam med flytvästen är fantastiskt rolig. Den är saltad med en lagom portion satir som inte tar överhanden. 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One Response to Glöm inte flytvästen!

  1. Märtagreta skriver:

    Det håller jag med om, den är kanon och rakt på spikhuvudet när bling och yta kommit att bli så viktigt.

    Jag tycker också att bra reklam ska vara rolig, gillar bebisen som dansar loss till mjukosten, men sen är väl kopplingen lite diffus. Men den sitter, för att den är så kul.

Kommentera

