Halvtid

Nu är halva semestern gången och 2 veckor återstår.

Frun har i princip gett mig datorförbud för att jag ska låta jobbet vara och då är det inte lätt att titta till bloggen heller… 😦

Så här i halvlek har jag klarat av de flesta fönsterna och det återstår bara två som vi inte tog förra omgången för åtta år sedan så jag bävar lite för hur se mår och därför hur mycket arbete som de kan kräva.
Eftermiddagarna spenderas antingen på stranden eller hemma. Antingen med mer fönsterarbete eller bara med att lapa sol med en ljudbok i ena örat.
Hundarna är helt utslagna dagtid, framför allt nu den senaste veckan då det verkligen är värmebölja.

Det har visat sig att något sket sig på jobb och jag har drabbats av total vattenplaning. Utöver det projekt som jag planerat in mer eller mindre på heltid fram till mitten av september så har jag drabbats av ett till. Båda måste hanteras samtidigt och det finns ingen jag kan skvätta jobb på. Kul 😦
Det verkar som att det blir full fart och mycket övertid direkt efter semestern. En ordentlig rivstart med andra ord. Det innebär ju också att det blir svårare att njuta av sensommaren efter jobb på samma sätt som man normalt brukar. Ofta kommer jag hem till en färdigpackad familj och vi kör rakt ut till stranden för bad och medhavd kvällsmat…

Nu måste jag nog ut till solen och kit:en igen.

Ciao!

3 Responses to Halvtid

  1. pruddelutt skriver:

    Passa på och njut då så att du är i form när det drar igång igen! Kram på dig!

  2. Kersti skriver:

    Ja ta tillvara din ledighet och njut .

  3. znogge skriver:

    Men är det inte bara så typiskt! Efter varje semester så får man jobba dubbelt så mycket på samma tid i stället för att mjukstarta! Har upplevt det flera gånger…
    Men njut nu av dina två återstående semesterveckor!

Kommentera

