Back to business

Så är man tillbaka till vardagen igen. Jag tog en liten mjukstart dagen till ära. Grabben fyller 13 idag så istället för att smita hemifrån strax efter sju så tog jag det lite lugnt och vi väckte honom runt åtta med frukost på sängen, sång och paketer.

Väl iväg knackade verkligheten på min axel redan på vägen in. Telefonen ringde och någon pratade projektdetaljer som låg väl gömda i semesterglömska. Jag fick helt enkelt be om att få återkomma när jag kommit upp på kontoret och varvat upp hjärnan på marchfart igen.

Semestern har varit bra. Mycket målande av fönster men även lite vanlig vila och små utflykter till smultronställen i närheten. Förra veckan var vi bl.a. på Österlen och besökte både Ales stenar och Glimmingehus. På båda ställena lyckades vi komma lagom till att guidade turer skulle börja och insåg på båda ställena hur mycket mer man upplever när man inte bara går runt och tittar för sig själv.

Just besöket på Ales Stenar kräver nästan ett eget inlägg men det får komma senare.

I helgen köpte jag en helt fantastisk bok ”Tänkt och sagt av George W. Bush” där man samlat en hel massa vansinniga citat av den mannen. Jag tänkte berika er med några av dessa de kommande dagarna.

Nu måste jag nog fortsätta med det som måste göras, men vi avslutar med ett citat från den stora mannen i väster

Om du tröttnat på politisk cynism, opinionsundersökningar och principer, anslut dig då till vår kampanj.
George W. Bush, Hilton Head, 16 februari 2000

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

One Response to Back to business

  1. znogge skriver:

    Tack för tipset! det var länge sedan vi var vid Ales Stenar så det få bli en tur dit när värsta turistströmmen lagt sig!

    Hoppas den nyblivna tonåringen får en trevlig födelsedag!

Kommentera

