Kaffe kaffe kaffe

Det märks att det är andra dagen efter semestern. Det är lite småsegt i tankeverkstaden. Att det regnar och blåser är ju inte heller varken uppmuntrande eller inspirerande. Det har blivit ovanligt många rundor till kaffemaskinen vilket tyder på vissa koncentrationsproblem.

Dagen började tidigt då det var ett möte inplanerat i Kristianstad och därför avfärd hemifrån tidigare än vanligt. Nu i efterhand känns det vansinnigt. Mötet varade i drygt en timme och skulle lika gärna kunna ha avhandlats per telefon. Men det vet jag ju nu, skulle det strulat till skulle det underlätta att sitta mitt emot varandra.

På fredag blir det en ännu tidigare morgon då det vankas möte i Hässleholm redan klockan 8 på morgonen. Jag bävar redan, så otroligt morgonpigg som jag är…

Nåja detta är det verklighet jag lever i, semestern är slut och det är bara att bita ihop. Från och med i morgon börjar frun också jobba så då kan hon inte längre pika mig när jag kommer hem om dagarna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 Responses to Kaffe kaffe kaffe

  1. pruddelutt skriver:

    Välkommen tillbaka till verkligheten – eller man kanske ska säga den här verkligheten! 🙂

  2. Kersti skriver:

    Hårda bud. Jag har ännu några dagar kvar innan vardagen brakar loss. Försöker verkligen ta till vara på dem.

Kommentera

