Uppgraderad

Det var tidigt upp idag. Idag är nämligen dagen då vi uppgraderar 14 till 15 och förberedelser för frukost och paketer på sängen tog lite mer anspråk på tiden än vanliga mornar.
Nåväl gratulationerna gick som smort och hon var glad och nöjd med dagen så långt.

När jag väl lite senare än vanligt var på väg till jobb fick vi ta en annan väg in då den vanliga var avstängd pga en vält långtradare. För vår del var det ingen fara, men alla som var på väg in mot stan blev dirigerade samma väg och de hade inte lika kul. Den slutar nämligen i en korsning som det är helt omöjligt att komma ut ifrån och kön var inte helt oväntat flera kilometer lång. All trafik som normalt kommer in via stora infarten stockades i köerna till denna omöjliga korsning och det var nog många som kom för sent till jobb i morse.
Jag satt i samma kö för ungefär ett år sedan när en olycka medfört samma trafikomledning och det tog närmare en timme att komma förbi. Eftersom jag förstod exakt vad problemet var så ringde jag då polisen föreslog att de borde ha en gubbe i den korsningen för att hjälpa alla ut. Dröm om min förvåning när jag fick beskedet att ”vi hade en kille där, men när vi släppte på trafiken på infarten igen så tog vi bort honom”. Jaha och alla vi som sitter kvar i de kilometerlånga köerna då?

Nåja, man får väl hoppas att de lärt sig och att det gick lättare för de som stod i köerna idag.

Nu ska jag fylla på min kaffemugg och återgå till verkligheten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One Response to Uppgraderad

  1. znogge skriver:

    Aha! Nu förstår jag varför det kom så många bilar från ditt håll som köade för att komma in på min väg! Jag höll nästan på att komma för sent!

    Hoppas det blir en fortsatt trevlig 15-årsdag!

Kommentera

