Fullmatat

Det har varit en händelserik helg. Fullmatad ända fram tills nu.

På lördagen smet vi iväg till Ystad som planerat. Vad vi inte planerat var de enorma köer som avlöste varandra hela tiden. Först var det kö in till Ystad centrum. Sen fick vi och många andra cirkulera i en dryg halvtimme för att hitta en parkeringsplats.
Moralen på en del medtrafikanter var väl något tveksam och man såg tydliga tecken på huggsexa när en parkeringsplats blev ledig och det var långt ifrån den som stod på kö som fick platsen. Själv fick jag lägga band på mig när jag fick min då en annan bil också sett att den blev ledig och helt krasst körde mot enkelriktningen för att försöka ta den framför näsan på mig. Efter att jag kört fram och blockerat hans tillfart och med en blick som inte lämnade något utrymme för misstolkning gav han med sig och jag kunde köra in. Lättirriterad.

Väl nere i hamnen fick vi först ställa oss i biljettkön som tog en knapp halvtimme att avverka. Detta genom leds väl medvetna om att kön för att komma ombord på Göteborg var minst dubbelt så lång…
Tack och lov gick den kön något fortare och efter knappt tre kvart var vi ombord.
Det var en mycket intressant. Även om jag skulle tycka att det varit kul att i dagens moderniserande upplaga få följa med några hamnar utmed kusten så skulle jag inte kunna tänka mig en ett år lång resa i originalet bort till orienten…
Kvällen spenderades traditionellt på marknaden i stan. En marknad som faktiskt kändes ovanligt ”fattig”. Det var betydligt färre knallar än vanligt och butikerna som brukar flytta ut på gatan för marknadskampanjer lös många med sin frånvaro. Visst var det lättare att ta sig fram längs gatorna, men det var inte detsamma som vanligt.

Söndagen gick åt till en massa ”måsten”. Vädret var ju lysande och vi passade på att göra en del i trädgården. Flytten av vedboden gick rätt fort och sen stannade grabben där ute för att gräva plintar och rör till elledning.

Nu är det redan måndag igen. Ny arbetsvecka och nya måsten. Jag kom förvisso in senare idag då jag var via veterinären i morse för en snabb operation av vår Golden som har haft en spene som börjat växa och se konstig ut. Den är nu borttagen och enligt veterinären såg det bra ut innanför. Inget som borde störa i framtiden och inget som borde sprida sig.

Nu är det hög tid att ta tag i dagens försummade sysslor.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

