Fullmatad

Sådär, då är man tillbaka i verkligheten igen efter avdelningens lilla utflykt till Istanbul.

Hjärnan går på högtryck för att sortera alla intryck, för det är många intryck som man samlat på sig under de senaste dagarna. Kontrasterna, miljön, poliserna, maten, den enorma staden som aldrig verkade ta slut…

Jo, jag måste erkänna att några förutfattade meningar fått sig en törn. Å andra sidan är det också några som bekräftats.

Ur ett annan synvinkel blev denna resan en parodi på den vi gjorde för ett år sedan.
Då kom jag ju hem och hittade frun med armen i paket och med enorma blåsor under bandaget. I all hemlighet hade ett antal läkarbesök avverkats och allt var upp och ner.

Denna gången fick jag vid hemkomsten reda på att fruns fötter hade reagerat kraftigt på de tejpade hälsporrarna vilket resulterat i en ny runda till läkaren etc. Som grädde på moset hade dottern lyckats bryta nyckeln i låset till skjulet vilket också hade resulterat i den del stimmande. Det verkar som att jag i fortsättningen ska stanna hemma när resten av avdelningen åker iväg nästa gång. Frun verkar ju få någon allergisk chock varje gång…

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 Responses to Fullmatad

  1. znogge skriver:

    Det tål onekligen att tänka på! Fast å andra sidan ska ni väl inte ha sådan otur varje gång.

  2. pruddelutt skriver:

    Mja…jag skulle nog hålla mig hemma i fortsättningen 🙂 Fast det låter ju onekligen lite trist..

Kommentera

