Mäktig Arena

Äntligen tillbaka på kontoret efter att ha härjat runt på Malmö Arena några intensiva dagar. (Varför det också har varit tyst här på bloggfronten)

Det är en mäktig byggnad. Just nu ser det fortfarande ut som en byggarbetsplats trots att det är invigning om en vecka. Det påminner om en myrstack där massor av människor springer åt alla håll, kämpar in i det sista med att få allt klart och springer ivägen för varandra.
Utsidan har jag lite splitrade känslor för. Rent arkitektoniskt ser det ut som en 70-tals koloss och först tyckte jag att färgen var vidrig, på håll såg det ut som rostskyddsfärg. Men efter att jag för några veckor sedan körde förbi en solig dag insåg jag att den egentligen är bronsfärgad och att ljuset ger en magnifik skimrande färg. Splitrat altså: en ful 70-tals klump som i solsken får en fantastisk färgton…

Insidan är där däremot inget att klaga på. Lite svårt att hitta, som alltid när man kommer till en nygyggnad för första gången. Men nu skulle jag ju mest till utrymmen som ”man normalt inte ska till” som besökare. Om man kommer in rätt väg och håller sig till de allmänna utrymmena så är det nog lättare.

Nu är det snart tårtdax här så jag får kila vidare.

Ciao!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One Response to Mäktig Arena

  1. znogge skriver:

    Jag får nog titta en gång till för inte såg den bronsfärgad ut när jag passerade i går…

Kommentera

